Köpvillkor
Allmänt
Heléne Svedberg reDesign AB säljer både tjänster och egentillverkade produkter, leksaker och små gåvor via internet till privatpersoner och företag. Jag levererar bara inom Sverige. För att handla i butiken måste du vara 18 år fyllda. Jag reserverar mig för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller mig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn, adress och telefonnummer tillfälligt registreras för att order ska kunna levereras. Uppgifter, enligt GDPR (General Data Protection Regulation = en europeisk förordning med syftet att stärka och harmonisera skyddet för levande, fysiska personer inom Europeiska unionen vid hantering av personuppgifter), varken lagras, vidarebefodras eller nyttjas på annat sätt än vad lagen kräver (bokföringsmässigt) av mig för att driva Heléne Svedberg reDesign AB.
OBS! För att du som kund ska känna dig trygg att handla med Heléne Svedberg reDesign AB använder vi HTTPS. HTTPS är ett protokoll för krypterad transport av data. Det innebär att förbindelsen är säker och kan inte avlyssnas av tredje part. Alla uppgifter som uppges på svedbergredesign.se är därmed säkrade.
Beställning
Varor beställs via internet på Heléne Svedberg reDesign's hemsida. Din beställning är genomförd när du mottagit en orderbekräftelse från mig. I och med detta åtar du dig som kund att bevaka din e-post. Så snart din betalning är registrerad hos mig sänder jag dig dina varor.
Om du får problem är du välkommen att kontakta mig via e-post info@svedbergredesign.se. Jag kan tyvärr inte lämna någon garanti att jag kan leverera alla varor du beställt men jag gör givetvis mitt yttersta för att så ska ske.
Alla priser i butiken är inklusive frakt inom Sveriges gränser!
Priser
Alla priserna hos Heléne Svedberg reDesign är i svenska kronor, inklusive svensk moms (f.n. 25 %). Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Alla priser är inklusive frakt.
Kunduppgifter
För att handla hos mig måste du ange uppgifter i samtliga fält vid kundregistreringen som är obligatoriska. Om jag inte har din e-postadress kan jag inte skicka någon orderbekräftelse och jag kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning inte kan levereras. Heléne Svedberg reDesign lämnar inte ut några kunduppgifter till andra än de partner vi har förbetalningsbevakning, i de fall där det är nödvändigt.
Leverans
Leveransproblem som jag känner till, får du information om via din e-postadress. Varor som jag inte kan leverera restnoteras inte utan måste beställas om, av dig. Brev via postförskott aviseras alltid. Brev via kreditkorts- och direktbankbetalning levereras normalt i din brevlåda. Skrymmande brev hamnar på ditt serviceställe och aviseras.
Betalning
Du har tre betalningsalternativ att välja på innan du kan slutföra ditt köp hos mig.
1. Payson -Kreditkortsbetalning - Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående
medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson. Payson håller höga säkerhetskrav och är
PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortverifieringar bygger på
bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra betalningar. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Över en halv miljon svenskar använder idag Payson. Läs mer om Payson på www.payson.se
Kreditkortsbetalningar hanteras av Payson. Ditt kreditkortsnummer sparas INTE hos
Heléne Svedberg reDesign AB.
Så snart din betalning är registrerad hos mig skickar jag din beställning.
2. Payson- Direktbetalning - Betalning sker enkelt och säkert direkt via din bank. Vi har stöd för direktbetalningar via Handelsbanken, S|E|B, SwedBank och Nordea. Vid beställning anger du
betalningssätt ”Payson - Kort och Internetbank". När du trycker på knappen "Nästa" kommer du till en Payson-sida med betalningsval där du anger din bank. Du slussas över till din
internetbanks hemsida där du genomför betalningen. När köpet godkänts returneras du tillbaka till vår butik.
Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt kreditkort inom de
närmaste dagarna. Även om din beställning inte kan levereras omgående.
Så snart din betalning är registrerad hos oss skickar vi din beställning.
3. Swish- Du betalar med hjälp av applikationen Swish till mobilnummer 123-3092681. Du anger ditt ordernummer i
meddelanderutan. Så snart din betalning är registrerad hos oss skickar vi din beställning.
Fraktkostnader
Inga fraktkostnader tillkommer. Priset som anges i butiken är inklusive frakt.
Transportskada
Om varan är skadad vid leverans skall detta anmälas till Heléne Svedberg reDesign på
ankomstdagen via e-post
info@svedbergredesign.se. Det är viktigt att du gör en fullständig anmälan till mig om eventuella skador.
Bifoga gärna en bild.
Ser du/misstänker du transportskada redan vid leveranstillfället så ska du anmäla detta direkt till den som du kvitterat ut godset av.
Ångerätt
Jag strävar alltid efter att beskriva mina varor så exakt som möjligt, likaså ha så detaljerade och rättvisande bilder
som möjligt, och skulle du känna att varan inte
uppfyller dina förväntningar har du ångerrätt. Vi följer lagar och föreskrifter som finns på området, d v s lagen om konsumentskydd vid distans- och hemförsäljning, den
så kallade distansavtalslagen. Det innebär att du har rätt att inom 14 dagar från det att du erhållit
varan har rätt att ångra ditt köp, du ska alltså meddela oss detta
inom 14 dagar, och själv bekosta returnerandet av varorna i oskadat och oanvänt skick.
När jag erhållit de returnerade varorna återbetalar jag motsvarande belopp till dig. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din orderbekräftelse eller ett brev där ditt
namn, din adress och ditt ordernummer står så att jag vet vad returen gäller.
Bifoga även information om din bank och ditt kontonummer så att vi kan göra en återbetalning
till dig.
Förtydlighetens skull - jag accepterar inte åberopande av ångerrätt för redan öppnade förpackningar. Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som returneras
oskadade i originalförpackning.
Returadressen är:
Heléne Svedberg reDesign AB
Lilla Almby 105
755 78 Vänge
Returporto enligt Postens portotabell betalas av kunden.
Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta mig omgående på
info@svedbergredesign.se. Jag skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att
varan finns tillgänglig.
Kan jag inte ersätta dig med en ny vara gör jag en återbetalning till dig när jag fått den
defekta varan i retur.
För retur av defekta varor använder du det emballage produkterna levererades i och lägger ut av dina pengar för portot. Återbetalning av portot sker när vi erhållit returen.
Det är viktigt att du bifogar en kopia på din orderbekräftelse eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt
ordernummer står så att jag vet vad returen gäller. Bifoga även information om din bank och ditt kontonummer så att vi kan göra en åtterbetalning till dig.